Contact leggen met klanten en/in hun sociale omgeving en zich oriënteren op vragen, problemen en mogelijkheden en deze waar van toepassing in dialoog met de klant analyseren.
Onderstaand overzicht is niet compleet, kijk voor meer titels in HANQuest.
Laatste aanvulling: 6 november 2020
Van Arum, S., Redeker, I., Stouthard, L., Verweij, S., & Van Xanten, H. (2020). Werkzame elementen bij integraal werken: Vraagverheldering en planvorming; samenwerken aan een oplossing als cyclisch proces. Utrecht: Integraal Werken in de Wijk.
Te raadplegen via Movisie.
Noordink, T., Maassen, N., & Otten, J. (2018). Contact maken in de wereld van drang en dwang: Handboek voor sociale professionals. Bussum: Coutinho.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Pauw, L. (2018). School, ouders en wijk: Samen opvoeden: Op weg naar een vreedzame opvoedgemeenschap. Amsterdam: SWP.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Ruijters, B. (2017). Good practices: Mensen met LVB en/of GGZ problematiek. Te raadplegen via Nederlands Jeugdinstituut.
Pauw, L. (met Stolk, L., & Leeflang, M.). (2016). De vreedzame wijk: Een praktische gids voor een samenhangend opvoedklimaat in de wijk. Amsterdam: SWP.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Broese van Groenou, M., Felling, B., Huitsing, G., Selm, M. van, Van Tilburg, T., Veenstra, R. . . . Van de Bunt, G. (2013). Sociale netwerken: Vragen, antwoorden en onderzoek. Groningen: Noordhoff.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Van Burik, M., & Schilders, M. (2009). Een praatje maken: Contact leggen in werk en privé (2e druk). Zaltbommel: Thema.
Bekijk Samenvatting en Video (TV Gelderland).
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Hoijtink, M., Lucas, P., & Rijnders, J. (2020). Thuis voelen in een diverse wijk: Lichte bridgingstactieken van sociaal werkers in buurthuizen. Vakblad Sociaal Werk, 21(2), 8-11. https://doi.org/10.1007/s12459-020-0285-4
Van Arum, A., Verweij, S., & Van der Veer, K. (2018). Wat werkt bij integraal werken in de wijk: Cliënt en professional Utrecht: Integraal Werken in de Wijk.
Te raadplegen via Nederlands Jeugdinstituut.
Verkooijen, L., & Ansem, Q. (2017). Werken in de halfde lijn: Sociaal werk in de wijk. Hoe doe je dat? Amsterdam: SWP.
Bekijk Samenvatting en Pagina 1 - 18.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Wilken, J. P. (2016). De wijk in! Op weg naar nieuwe vormen van zorg, ondersteuning en samenspel. In J. P. Wilken & A.-M. van Bergen. (Reds.), Handboek werken in de wijk (pp. 27-40). Amsterdam: SWP.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Heessels, M., Van Biene, M., Van Leeuwen, Z., Alferdinck, S., Carpaij, D., & Willemsen, M. (Spelontwikkelaars). (2015). Hoe is 't?! Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Bekijk Speluitleg.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
De Bil, P. (2014). Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren (5e herziene druk). [Amsterdam]: Boom/Nelissen.
Bekijk Inhoudsopgave, Inleiding en Hoofdstuk I.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Sijbesma, C. (2012). Wandelend door de wijk, blik op de omgeving: De invloed van sociale en fysieke omgevingsfactoren op het wandelgedrag van ouderen in lage SES-wijken (Afstudeeropdracht). Toegepaste Psychologie, Fontys Hogeschool, Eindhoven.
Te raadplegen via HBO Kennisbank.