Eigen vakmanschap en professionaliteit blijvend ontwikkelen door ethische reflectie op het beroep en door reflectie op het beroepsmatig handelen en door het signaleren van nieuwe ontwikkelingen.
Onderstaand overzicht is niet compleet, kijk voor meer titels in HANQuest.
Laatste aanvulling: 3 september 2020
Dagevos, M. (2020). De sociaal ondernemer. Bussum: Coutinho.
Bekijk Samenvatting en Pagina 1 - 19.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
De Jonge, E. (2019). Ethische reflectie: Integriteit / Participatie / Respect / Zorgvuldigheid / Empowerment. In P. van Heijst, N. de Vos, & S. Keinemans (Reds.), Arts-based research voor het sociaal domein: Op kunsten gebaseerd praktijkgericht onderzoek (pp. 87-88, 115-116, 142-143, 164-165, 185-186). Bussum: Coutinho.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Verhagen, P. (met Haarsma-den Dekker, C.). (2015). Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn: Van signaal naar succesverhaal (2e herziene druk). Bussum: Coutinho.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Geenen, M.-J. (2014). De reflectieve professional. Bussum: Coutinho.
Bekijk Samenvatting en Pagina 1 - 18.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Rothfusz, J. (2012). Ethiek in sociaalagogische beroepen (2e editie). Amsterdam: Pearson.
Bekijk Samenvatting en inhoudsopgave.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Kremers, M. (2020). 'In vijf jaar zijn we heel goed op elkaar ingespeeld': Ellen Schakel werkt samen in een succesvol wijkteam. Vakblad Sociaal Werk, 21(2), 30-31. https://10.1007/s12459-020-0291-6
Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als sociale professional (2e herziene druk). Bussum: Coutinho.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Nijgh, L. (2014). Leren reflecteren: Zelfreflectie voor sociaal agogische hulpverleners. Den Haag: Boom Lemma.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
De Jonge, E. (2013). Een voortreffelijke beroepshouding: De waarde van deugdethiek voor sociale professionals. Sozio SPH, 18(1), 40-46.
Te raadplegen via website Hogeschool Utrecht.