Fysiotherapie - EBP: Tijdschriften

Tijdschriften

De HAN Studiecentra zijn geabonneerd op een groot aantal tijdschriften. Zowel op papier als online. Diverse tijdschriften zijn digitaal beschikbaar en worden doorzocht door zoekmachines (als HANQuest en Google Scholar), andere titels zijn alleen op papier beschikbaar. Hier vind je een overzicht alle online tijdschriften (meer dan 35.000 titels!). Klik hier voor een overzicht van alle online tijdschriften (meer dan 37.000 titels!).

De tijdschriften op deze pagina zijn globaal verdeeld over: ergotherapeutischefysiotherapeutische of algemene tijdschriften (m.b.t. gezondheidszorg).

Problemen met digitale toegang?
Stuur een mail naar Digitaal Studiecentrum.

Tijdschriften Ergotherapie

Canadian Journal of Occupational Therapy
De missie van het tijdschrift is het bieden van een forum voor toonaangevende wetenschap op het gebied van de ergotherapie die theorie, praktijk, onderzoek en beleid bevordert.
 Ergotherapie magazine
Studiecentra HAN - Tijdschrift gedrukt - Titelinformatie
 The Open Journal of Occupational Therapy (OJOT)
De missie van The Open Journal of Occupational Therapy (OJOT) is het publiceren van artikelen van hoge kwaliteit die zich richten op toegepast onderzoek, praktijk en onderwijs in het beroep van ergotherapeut.

Tijdschriften Fysiotherapie

APTA Magazine

FysioPraxis - KNGF
FysioPraxis is het officiële tijdschrift van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF). Dit vakblad verschijnt 10 keer per jaar.
► Journal of Orthopaedic and Sports Physical Therapy (JOSPT)
The Journal of Orthopaedic & Sports Physical Therapy is een peer-reviewed medisch tijdschrift over onderzoek naar musculoskeletale revalidatie, orthopedie, fysiotherapie en sportgeneeskunde.
Stimulus
Stimulus ondersteunt fysiotherapeuten bij de toepassing van Evidence Based Practice. Tot augustus 2009.
Archives of physical medicine and rehabilitation
GUIDE TO PHYSICAL THERAPIST PRACTICE
Publiceert origineel, peer-reviewed onderzoek en klinische rapporten over belangrijke trends en ontwikkelingen in de fysische geneeskunde en revalidatie en aanverwante gebieden.

Algemene tijdschriften

Archives of Physical Medicine and Rehabilitation
 Trends en ontwikkelingen in de fysische geneeskunde, revalidatie en aanverwante gebieden.
► Zorgvisie
Gaat over management en beleid in de zorg.
► Tijdschrift voor Verzorgenden (TvV)
Vakblad voor verzorgenden werkzaam in verpleeg–en verzorgingshuizen, de thuiszorg, ziekenhuis en de geestelijke gezondheidszorg.
Onderwijs en Gezondheidszorg
OenG Online ontwikkelt zich tot een informatie- en kennisplatform voor docenten en opleiders van zorgprofessionals: van verpleging en verzorging tot het paramedisch onderwijs; van binnenschools tot buitenschools (leven-lang) leren

Tijdschrift voor Gezondheidswetenschappen
TSG is het enige Nederlandstalige tijdschrift dat multidisciplinaire informatie bevat op het gebied van de volksgezondheid en gezondheidszorg.

Denkbeeld: Tijdschrift voor Psychogeriatrie
Het is het eerste en enige Nederlandstalige tijdschrift voor iedereen die beroepsmatig, als vrijwilliger of als familielid direct
betrokken is bij de zorg voor de oudere mens.
JGZ: Tijdschrift voor Jeugdgezondheid
GZ is een vakblad voor wie werkzaam is in de jeugdgezondheidszorg of in zijn of haar praktijk veel met kinderen te maken heeft.
Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
Het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde (NTvG) zorgt al vele jaren voor de verspreiding van medische kennis onder artsen.
Gerōn: Tijdschrift over ouder worden & samenleving
Vaktijdschrift over ouder worden in de moderne samenleving voor professionals die in praktijk en beleid van de ouderenzorg werkzaam zijn. Gerōn heeft vier aandachtsgebieden:welzijn (ethische vragen, zingeving, participatie, vrije tijd, bewegen, sociale relaties), zorg (gezondheid, welzijnswerk, intra- en extramuraal, financiering van de gezondheidszorg), huisvesting (bouwen, wonen, woongroepen, woonzorgzones) en inkomen (arbeid, pensioenen, AOW, langer werken).