Metis Gebruikershandleiding: Records importeren

Importeren

Metis biedt de mogelijkheid om bestanden te importeren zodat je niet alle resultaten handmatig hoeft in te voeren. Deze bestanden moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen. Hieronder worden de verschillende mogelijkheden beschreven en uitgelegd hoe de bestanden aangeleverd kunnen worden. Naast een incidentele import kunnen onderzoekers ook hun Researcher-ID mailen naar onderzoeksondersteuning@han.nl. Ieder kwartaal zullen we voor de aangeleverde Researcher-ID's nieuwe toevoegingen uit Web of Science halen en importeren in Metis.

Bestanden die geïmporteerd moeten worden in Metis kunnen gestuurd worden naar onderzoeksondersteuning@han.nl. Let daarbij op onderstaande instructies omdat er anders veel fouten in de import kunnen komen die handmatig moeten worden aangepast. We adviseren de records even na te lopen ter controle, met name de auteurs.

Importeren uit PubMed

Als je via een zoekactie een selectie van resultaten hebt gevonden die in Metis geïmporteerd moeten worden klik je onder het zoekvenster op save.

Vervolgens kies je voor:

• selection: all results
  • format: PubMed

Klik op create file.

Het .txt bestand kun je opslaan en mailen naar onderzoeksondersteuning@han.nl

Importeren uit Web of Science

Een tweede mogelijkheid om bestanden te importeren in Metis is een export uit het programma Web of Science.

Kies daarvoor bij het exporteren bij File Format voor Plain Text.

Importeren uit RIS-bestand

Een RIS-bestand kan bijvoorbeeld vanuit een referencemanager geëxporteerd worden.

Het RIS-bestand dat wordt opgestuurd kan de volgende resultaattypen bevatten:

undefined

Daarnaast moeten de volgende tags gebruikt worden. Bij het gebruik van andere tags worden de resultaten niet goed ingelezen in Metis.