Periode 1 en 2
Body of Artistic Skills (BOAS) 1
Bruscia, K. E. (z.d.). 64 behandeltechnieken voor improvisatorische muziektherapie (P. van den Berk, Vert.). OnderwijsOnline.
Bekijk via OnderwijsOnline
Juslin, P., & Sloboda, J. A. (Eds.). (2010). Handbook of music and emotion: Theory, research, applications. Oxford University Press.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2000). Algemene muziektheorie, Examen B: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2002). Algemene muziektheorie, Examen C: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector (3e druk). De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2003). Algemene muziektheorie, Examen D: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2005). Algemene muziektheorie, Examen A: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector (3e druk). De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Merkies, M. (2017). Spelen met akkoorden: Methode voor piano, keyboard en synthesizer: Deel 1. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Oosterhout, A. (2003). Real time drums: Basic method for drumset: Level 1. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Scherder, E. (2017). Singing in the brain: Over de unieke samenwerking tussen muziek en de hersenen. Athenaeum-Polak & Van Gennep.
Bekijk in de catalogus
Schwartz, E., Boyle, S. R., & Engen, R. (2018). Functional voice skills for music therapists. Barcelona Publishers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Van Oort, W. (2014). Harmonieleer voor muziektherapeuten. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, CTO.
Bekijk via OnderwijsOnline
Van Oort, W. (2014). Toonladderboek. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, CTO.
Bekijk via OnderwijsOnline
Periode 1
Ervaren en verkennen
Adriaansen, M., & Caris, J. (2020). Elementaire sociale vaardigheden (4e druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Federatie Vaktherapeutische Beroepen. (2016). Beroepscode voor de Vaktherapeutische Beroepen.
Bekijk dit document online
Feldman, R. S. (2020). Ontwikkelingspsychologie (D. van Loon, L. Voets, & G. van der Wielen, Nederlandstalige bew.; V. Walsmit, G. Bouman, T. Zuiderbaan, & M. Kerkhof, Vert.; 8e editie). Pearson Benelux.
Bekijk in de catalogus
Hakvoort, L., Aalbers, S., Damen, O., Roefs, G., Tissen, J., & Zantopp, J. (2017). Beroepscompetentieprofiel Muziektherapeut. Nederlandse Vereniging voor Muziektherapie.
Bekijk dit document online
Smeijsters, H. (Red.). (2006). Handboek muziektherapie: Evidence based practice voor de behandeling van psychische stoornissen, problemen en beperkingen. Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Thaut, M. H., & Hoemberg, V. (Eds.). (2014). Handbook of neurologic music therapy. Oxford University Press.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Periode 2
Experimenteren en evalueren
Adriaansen, M., & Caris, J. (2020). Elementaire sociale vaardigheden (4e druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Hulshof, M. (2016). Leren interviewen (7e druk). Noordhoff Uitgevers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Prins, P. J. M., & Braet, C. (Reds.). (2014). Handboek klinische ontwikkelingspsychologie (2e geheel herziene druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Remmerswaal, J. (2013). Handboek groepsdynamica: Een inleiding op theorie en praktijk (11e herziene druk). Boom.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Smeijsters, H. (Red.). (2006). Handboek muziektherapie: Evidence based practice voor de behandeling van psychische stoornissen, problemen en beperkingen. Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Van der Molen, H. T., Dehue, F., Thewissen, V., Gunther, N., & Van Hooren, S. (Reds.). (2023). Klinische psychologie: Theorieën en psychopathologie (4e druk). Noordhoff Uitgevers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Wigram, T. (2005). Improvisation: Methods and techniques for music therapy clinicians, educators and students. Jessica Kingsley Publishers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Periode 3
Toepassen en reflecteren
American Psychiatric Association. (2022). Beknopt overzicht van de criteria: DSM-5-TR (M. W. Hengeveld, Supervisie vert.). Boom.
Bekijk in de catalogus
Baxter, H. T., Berghofer, J. A., MacEwan, L., Nelson, J., Peters, K., & Roberts, P. (2007). The individualized music therapy assessment profile: IMTAP. Jessica Kingsley Publishers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Davis, W. B., Gfeller, K. E. & Thaut, M. H. (Eds.). (2008). An introduction to music therapy: Theory and practice (3rd edition). American Music Therapy Association.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Donachie, K., Michielsen, L., & Peters, M. (2022). Hoe maak ik een CAT: Handleiding voor de verpleegkunde. Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Doorewaard, H., Kil, A. J., & Van de Ven, A. (2023). Praktijkgericht kwalitatief onderzoek: Een praktische handleiding (3e druk). Boom.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Groen, M. (2020). Reflecteren: De basis: Op weg naar bewust en bekwaam handelen (4e druk). Noordhoff Uitgevers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Hulshof, M. (2016). Leren interviewen (7e druk). Noordhoff Uitgevers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Nordoff, P., & Robbins, C. (z.d.). Beoordelingsschalen voor individuele muziektherapie op basis van improvisatie (P. van den Berk, Vert.). OnderwijsOnline.
Bekijk via OnderwijsOnline
Smeijsters, H. (Red.). (2006). Handboek muziektherapie: Evidence based practice voor de behandeling van psychische stoornissen, problemen en beperkingen. Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Van der Molen, H., Ackermann, M., Osseweijer, E., Schmidt, H., Van der Wal, E., & Polak, M. (2022). Zelf leren schrijven: Schrijfvaardigheid voor psychologie, pedagogiek en sociale wetenschappen (5e druk). Boom.
Bekijk in de catalogus
Van der Molen, H. T., Dehue, F., Thewissen, V., Gunther, N., & Van Hooren, S. (Reds.). (2023). Klinische psychologie: Theorieën en psychopathologie (4e druk). Noordhoff Uitgevers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Van Keken, H. (2015). Voor het onderzoek: De onderzoekskwestie als basis voor praktijkonderzoek (3e druk). Boom Lemma uitgevers.
Bekijk in de catalogus
Zaal, S., & Boerhave, M. (2022). Emotionele ontwikkeling: Omschrijvingen fasen en bijbehorende begeleidingsstijl (3e herziene druk). Cordaan.
Bekijk dit document online
Periode 3 en 4
Body of Artistic Skills (BOAS) 2
Bruscia, K. E. (1987). 64 behandeltechnieken voor improvisatorische muziektherapie (P. van den Berk, Vert.). In Improvisational models of music therapy. Charles C Thomas.
Bekijk via OnderwijsOnline
Juslin, P., & Sloboda, J. A. (Eds.). (2010). Handbook of music and emotion: Theory, research, applications. Oxford University Press.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2000). Algemene muziektheorie, Examen B: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2002). Algemene muziektheorie, Examen C: theoriewerkboek voor de HaFaBra sector (3e druk). De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2003). Algemene muziektheorie, Examen D: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Maas, H., & Van der Eijnden, J. (2005). Algemene muziektheorie, Examen A: Theoriewerkboek voor de HaFaBra sector (3e druk). De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Merkies, M. (2017). Spelen met akkoorden: Methode voor piano, keyboard en synthesizer: Deel 1. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Oosterhout, A. (2003). Real time drums: Basic method for drumset: Level 1. De Haske Publications.
Bekijk in de catalogus
Scherder, E. (2017). Singing in the brain: Over de unieke samenwerking tussen muziek en de hersenen. Athenaeum-Polak & Van Gennep.
Bekijk in de catalogus
Schwartz, E., Boyle, S. R., & Engen, R. (2018). Functional voice skills for music therapists. Barcelona Publishers.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Stern, D. N. (2010). Forms of vitality: Exploring dynamic experience in psychology, the arts, psychotherapy, and development. Oxford University Press.
Bekijk in de catalogus
Van Oort, W. (2014). Harmonieleer voor muziektherapeuten. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, CTO.
Bekijk via OnderwijsOnline
Van Oort, W. (2014). Toonladderboek. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, CTO.
Bekijk via OnderwijsOnline
Periode 4
Verbinden en documenteren
Davis, W. B., Gfeller, K. E. & Thaut, M. H. (Eds.). (2008). An introduction to music therapy: Theory and practice (3rd edition). American Music Therapy Association.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
De Bil, P. (2022). Observeren, registreren, rapporteren en interpreteren (6e geheel herziene druk). Boom.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Prins, P. J. M., & Braet, C. (Reds.). (2014). Handboek klinische ontwikkelingspsychologie (2e geheel herziene druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Smeijsters, H. (Red.). (2006). Handboek muziektherapie: Evidence based practice voor de behandeling van psychische stoornissen, problemen en beperkingen. Bohn Stafleu van Loghum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Rubio Repáraz, L., Ardjosemito-Jethoe, S., & Rijk, K. (Reds.). (2020). Diversiteit in de samenleving: Concepten, voorbeelden uit de praktijk en methoden voor de diversiteitsbewuste professional. Uitgeverij Koninklijke Van Gorcum.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Aanbevolen
Werkgroep APA. (2021). De APA-richtlijnen uitgelegd: Een praktische handleiding voor het hoger onderwijs (3e herziene editie). SURF.
Bekijk in de catalogus of bekijk online
Laatste aanvulling: 18 augustus 2023