Een selectie publicaties met het thema dialectische gedragstherapie en persoonlijkheidsstoornissen.
Dit overzicht is niet compleet, kijk voor meer titels in HANQuest.
Laatste aanvulling: 15 februari 2022
Van den Bosch, L. M. C. (2020). Behandeling van cliënten met een antisociale persoonlijkheidsstoornis met dialectische gedragstherapie. In M. Rijckmans, A. van Dam, & L. van den Bosch (Reds.), Praktijkboek antisociaal gedrag en persoonlijkheidsproblematiek (pp. 239-265). Bohn Stafleu van Loghum. https://doi.org/10.1007/978-90-368-2295-4_10
Ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Oostendorp. J. M. (2017). Klinische dialectische gedragstherapie bij borderlinepersoonlijkheidsstoornis: Effect op klachten, coping, hechting en kwaliteit van leven. Tijdschrift voor Psychiatrie, 59(12), 750-758.
Te raadplegen via website Tijdschrift voor Psychiatrie.
De Bruin, R., Koudstaal, A., & Muller, N. (2013). Dialectische gedragstherapie voor jongeren met borderlinestoornis en andere emotieregulatiestoornissen: Met het werkboek Surfen op emoties. Bohn Stafleu van Loghum. https://doi.org/10.1007/978-90-313-7612-4
Ook beschikbaar in HAN Studiecentra.
Linehan, M. M. (2002). Dialectische gedragstherapie bij borderline persoonlijkheidsstoornis: Theorie en behandeling (T. Thijssen, Vert.). Pearson.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Ten Hulzen, E. (2017). Klinische dialectische gedragstherapie: Een follow-up onderzoek bij patiënten die deelgenomen hebben aan de klinische variant van de dialectische gedragstherapie binnen Scelta [Afstudeeropdracht]. Saxion Hogeschool.
Te raadplegen via HBO Kennisbank.
Linehan, M. M. (2016). De DGT-vaardigheden: Handleiding voor de vaardigheidstraining dialectische gedragstherapie (6e druk; L. M. C. van den Bosch, Nederlandse bew.; MedicaMerkus, Vert). Pearson.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Kliem, S., Kröger, C., & Kosfelder, J. (2010). Dialectical behavior therapy for borderline personality disorder: A meta-analysis using mixed-effects modeling. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 78(6), 936-951. https://doi.org/10.1037/a0021015