Beekers, P., Kroes, R., & Van Rosmalen, J. (2017). Creativiteit als uitdaging in sociaal werk: De waarde van anders. Uitgeverij Coutinho.
Behrend, D. (1998). Taalexpressie als muzisch-agogisch middel. Uitgeverij Coutinho.
Behrend, D., & Jellema, M. (2015). Muzisch-agogische methodiek: Muzisch interveniëren in het sociaal werk (6e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Doomernik, L., & Elshout, P. (2022). Muziek SOW [Reader]. HAN University of Applied Sciences.
Johnstone, K., Mesch, A., & Holmer, M. (1996). [zonder titel, samenvatting PDF]. Het verhalenbedrijf.
Kotte, K. (2017). Procesgerichte didactiek: De basis van Cultuureducatie met Kwaliteit: Een denkkader. Kunstedu i.s.m. Rijnbrink. Geraadpleegd op 10 maart 2020, van: https://kunstedu.nl/wp-content/uploads/2017/02/denkkader-cultuureducatie_2017_web-1.pdf
Muijen, H., & Van Marissing, L. (2011). ‘Iets’ maken. Beeldend werken nader bekeken. Garant.
Schreurs, H. (2006). Beeldend vormen in de sociaal-agogische praktijk: Een methodiekboek voor het opzetten van beeldende projecten en activiteiten. Nelissen.
Van Rosmalen, J.G.J. (2023). Het woord aan de verbeelding: Creatieve activiteiten in het sociaal domein (3e druk). Boom Uitgevers.
Vane, S. (2012). Drama en doelgroep. In Werken met drama (6e herziene druk). Boom Uitgevers.
Visser, J. (2020). Effectief werken met groepen (2e druk). Panta Rhei.
Creativity in management (John Cleese)