Behrend, D., & Jellema, M. (2015). Muzisch-agogische methodiek: Muzisch interveniëren in het sociaal werk (6e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Awad, S., & Metz, J.W. (2015). Waardevol maar niet eenvoudig: De pedagogische kracht van spel en sport. Hogeschool van Amsterdam. Geraadpleegd op 26 september 2023, van: https://www.hva.nl/kmr/gedeelde-content/publicaties/publicaties-algemeen/2015/waardevol-maar-niet-eenvoudig.html
Bastian, H. G. (2003). Muziek maakt slim: Muziekonderwijs stimuleert de intelligentie en de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. Panta Rhei.
Beekers, P., Kroes, R., & Van Rosmalen, J. (2017). Creativiteit als uitdaging in sociaal werk: De waarde van anders. Uitgeverij Coutinho.
Behrend, D., & Jellema, M. (2015). Muzisch-agogische methodiek: Muzisch interveniëren in het sociaal werk (6e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Berghs, H. (1999). Muziek: beeldend vormen. In H. Berghs, Kunst, opvoeding en ontwikkeling: Basisboek kunstzinnige vorming (pp. 71-92). Nelissen.
Besseling, A. (2002). Theater vanuit het niets: Alles over improvisatietheater. IT&FB.
Bjørkvold, J-R. (1992). De muzische mens: Het kind en het lied, spelen en leren in alle levensfasen. Ad Donker.
Bohlmeijer, E., & Westerhof, G. (2012). Op verhaal komen: Je autobiografie als bron van wijsheid. Boom.
Cameron, J., & Brongers, G. (2001). Je leven schrijven: Een meditatieve weg tot zelfkennis. Ankh-Hermes.
Cleaver, D. (2009). Storying the musical lifeworld. In M. S. Barrett & S. Lauffer Narrative inquiry in music education: Troubling certainty (pp. 35-56). Springer.
Couwenbergh G. (2019). Zin: Lust in je leven door schrijven. Ankh-Hermes.
Csikszentmihalyi, M., & Moerdijk, H. (2007). Flow: Psychologie van de optimale ervaring. Boom.
Daems, J., & Balk, R. (2012). Sherborne bewegingspedagogiek: Ontwikkelingsstimulerend bewegen. Abimo.
De Bode, J. (2014). Art Journaling: De magie van tekenen, schrijven en plakken in een creatief journaal. Uitgeverij Akasha.
De Vries, C. (2007). Dagboek als spiegel: Een handboek vol inspiratie. A3.
Dries, M., & Van Endt-Meijling, M. (2018). Met nieuwe ogen: Meervoudig kijken en verbinden in het sociale domein. Uitgeverij Coutinho.
Dweck, C. S., & De Swart, Y. (2019). Mindset: Verander je manier van denken om je doelen te behalen: ouderschap, bedrijfsleven, sport, school en relaties (7e druk). Uitgeverij SWP.
Gallo C., & Weijers, T. (2017). Spreek als TED: De negen geheimen van de beste sprekers ter wereld (11e druk). Uitgeverij Business Contact.
Goldberg, N., & Ter Meer, J. (2000). Zen en de kunst van creatief schrijven. Nieuwe Dimensies.
Hendriksen, J. (2014). Cirkelen rond Kolb: Begeleiden van leerprocessen (6e druk). Uitgeverij Boom Nelissen.
Hofman, H. (2004). Improviseren kun je leren: Een handleiding voor spel en theater. HBuitgevers.
Hottinga, A. (2003). Video in sociaal-agogische situaties. Nelissen.
Janssens, L. (2011). Spelen vanuit de verbeelding: Handboek voor dramaonderwijs op de basisschool. ThiemeMeulenhoff.
Johnstone, K. (1990). Impro: Improvisatie en theater. International Theatre & Bookshop.
Kool, J. (2016). Ho, tot hier en niet verder...!: Training in psycho-sociale weerbaarheid van kinderen op basis van spel en beweging (6e druk). Acco.
Mieras M., (2010). De waarde van schrijven: Effecten van creatief schrijven op gezondheid en welzijn. Mieras.nl. Geraadpleegd op 27 september 2023, van https://www.mieras.nl/schrijven/de-waarde-van-schrijven/
Mooij, C. (2011). Bronnenboek spel (3e druk). ThiemeMeulenhoff.
Niks, C., & Van den Dool, P. (2014). Handreiking voor moeilijk verstaanbaar gedrag binnen beweegsituaties.
Stichting Onbeperkt Sportief.
Remmerswaal, J. (2013). Handboek groepsdynamica: Een inleiding op theorie en praktijk (11e herz. druk). Boom/Nelissen.
Scherder E. (2017). Singing in the brain: Over de unieke samenwerking tussen muziek en de hersenen. Atheneaeum-Polak & Van Gennep.
Schreurs, H. (2011). Narratieve storytelling in de hulpverlening. Boom Nelissen uitgevers. (pp 27-28)
Schippers, H. (1997). One monkey no show: Culturele diversiteit in de Nederlandse muziekeducatie. LOKV.
Smeijsters, H. (1987). Functionele muziek. In Muziek en psyche: Thema's met variaties uit de muziekpsychologie (pp. 120-165). Van Gorcum.
Smeijsters, H. (1987). Muziek, taal, communicatie. In Muziek en psyche: Thema's met variaties uit de muziekpsychologie (pp. 79-92). Van Gorcum.
Smith, E. E. (2017). De kracht van betekenis: Hoe zin te geven aan je leven. Ten Have.(pp 104-131)
Spohr, A. (2013). Films maken, jongeren en antichaosrecepten. Koninklijke Van Gorcum.
Tiel, T. V. (1996). Muziek SPW-SCW-AB. Spruyt, Van Mantgem & De Does.
Van den Einden, H., & Pecht, R. (2008). De groene spelen voor jong en oud. Sickler.
Van Haaster, K. J. M, (2008). Kleine verhalen: Narrativiteit met multimedia in sociale beroepen. Coutinho.
Van Haaster, K. J. M. (2000). Wat is het samenspeelconcept? In Het samenspeelconcept: Muziekactiviteiten ontwikkelen voor de sociaal-agogische praktijk (pp. 17-68). Coutinho.
Van Hooren, S., Vink, A., Poismans, K., Van Bruggen-Rufi, M., & Hakvoort, L. (2014). De klemtoon op muziek in therapie. De Psycholoog (april 2014), 11-18. Geraadpleegd op 27 september 2023, van https://www.academia.edu/23600016/De_klemtoon_op_muziek_in_therapie
Van de Pol, H. (2014). Basisboek luisteren en spreken: helpen voor professionals. Vanbinnenuit. (pp 216-239)
Van der Velde, J. W. (2005). Muziek werkt: als agogisch instrument. Nelissen.
Van Rosmalen, J.G.J. (2023). Het woord aan de verbeelding: Creatieve activiteiten in het sociaal domein (3e druk). Boom Uitgevers.
Vane, S. (2012). Werken met drama (6e herziene druk). Boom Uitgevers.
Velthuis, A. De Wit, J., Velthuis, C., Hampsink, M., & Wagemaker, Y. (2019). BRES spelenboek: Megaveel uitdagende en speelse beweegactiviteiten (volledig herz. druk). Kosmos.
Visser, J. (2020). Effectief werken met groepen (2e druk). Panta Rhei.
Wicherink, B. (2018). Tussen kwetsbaarheid en kracht: Technologie in het hart van zorg en welzijn. Uitgeverij Coutinho. (hoofdstuk 8)