In het eerste jaar van je studie heb je een gastles gehad over het zoeken en vinden van betrouwbare bronnen. Dit jaar gaan we het zoeken en vinden van betrouwbare bronnen in een groter kader plaatsen, namelijk Informatievaardigheden. In zeven stappen leer je om structuur aan te brengen in je literatuuronderzoek.
Dit is je leeruitkomst: je weet precies hoe en waar je betrouwbare informatie kunt vinden en je kunt deze informatie structureren en correct verwerken.
Alles draait daarbij om kwalitatief hoogwaardige literatuur en hoe je daar correct en ethisch mee omgaat. Kortom, hoe je een informatievaardige student wordt. Deze les is daarom als volgt opgebouwd:
introductie |
wie, wat, hoe en welke vragen zijn er vooraf? |
spoedcursusje Google |
basiskennis opfrissen! |
de les van vorig jaar en hoe gaat het nu met literatuur zoeken? |
3 x b |
5 stappen | hoe breng je structuur aan in je literatuuronderzoek? | filmpje + opdracht |
uitgelicht |
zoektermen - slim zoeken - kritische beoordelen | klassikaal |
afronding | waar kun je na deze les terecht voor hulp bij literatuuronderzoek? | vragen? |