Master Social Work - Algemeen: Burgerschap

Burgerschap

Een selectie online publicaties met het thema burgerschap.

Dit overzicht is niet compleet, kijk voor meer titels in de Catalogus Studiecentra HAN en HANQuest.

Laatste aanvulling: 8 februari 2019.

Rapport

Pommer, E., & Boelhouwer, J. (Reds.). (2017). Burgers (de)centraal: Overall rapportage sociaal domein 2016. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.

Bekijk Persbericht.

Te raadplegen via website SCP.

Afstudeerscriptie

Serné, M. (2016). Voor nú en in de toekomst: Zorgen voor een betere zorg (Afstudeeropdracht). Sociaal-Juridische Dienstverlening, Hogeschool Leiden, Leiden.

Te raadplegen via HBO Kennisbank.

E-boek

Nieuwelink, H., Boogaard, M., Dijkstra, A. B., Kuiper, & Ledoux, G. (2016). Onderwijs in burgerschap: Wat scholen kunnen doen: Lessen uit wetenschap en praktijk. Amsterdam: Kohnstamm Instituut.

Te downloaden via website Kohnstamm Instituut.

E-boek

Van den Broek, A., Steenbekkers, A., Van Houwelingen, P., & Putters, K. (2016). Niet buiten de burger rekenen! Over randvoorwaarden voor burgerbetrokkenheid in het nieuwe omgevingsbestel. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.

Te raadplegen via website SCP.

Tijdschriftartikel

Schout, G. & de Wit, A., (2018). Terug naar de burger: Op weg naar een koffieschenkende overheid. Journal of Social Intervention, 27(5), 13-19. https://doi.org/10.18354/jsi.578

Intreerede

Verharen, L. (2017). Being there: Samen werken aan het versterken van Sociale Kwaliteit (Intreerede). Nijmegen: Hogeschool van Arnhem en Nijmegen, Lectoraat Versterken van Sociale Kwaliteit.

Bekijk online.

​Beschikbaarheid HAN Studiecentra.

E-boek

Vermeij, L., & Gieling, J. (2016). De dorpse Doe-democratie: Lokaal burgerschap bekeken vanuit verschillende groepen dorpsbewoners. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.

Bekijk Persbericht.

Te downloaden via website SCP.