Praktijkvraag | Student |
Hoe kan de dialoog over het toekomstperspectief tussen de professional van de Haydnstraat (VG woonlocatie Pluryn) en de cliënt worden geoptimaliseerd, zodat de cliënt eigenaarschap ervaart over zijn leven? |
Sylvana Jutstra |
Hoe kan de hulpverlener van de Kade (GGZ WNB) de cliënten activeren tot een zinvolle daginvulling? | Patricia de Werd |
Hoe kan een opvangteam van sociale professionals met ervaringsdeskundigheid de hoop en het perspectief op herstel van de bezoekers van een nachtopvangvoorziening gericht vergroten zodat het hersteltraject van deze bezoekers positief gestart wordt? |
Daantje Daniels |
Hoe kunnen professionals uit zorg en welzijn interdisciplinair samenwerken om kwalitatief betere ondersteuning te leveren aan de inwoner van Roermond? |
Melanie de Kater |
Hoe kan de werkbegeleider samen met de medewerker binnen BliXem bewust en actief bezig zijn met vak-, sociale en werknemersvaardigheden, met als gevolg dat de medewerker eigenaar wordt van zijn traject en daardoor, zo goed mogelijk wordt voorbereid op een vervolg plek? |
Merel van Geffen |
Op welke manier kunnen teamleden en de ervaringsdeskundige van STEVIG locatie Nijmegen samenwerken, zodat ervaringsdeskundigheid in het behandelaanbod opgenomen wordt ten behoeve van de behandeling van SGLVG-cliënten.’ | Sanne van Dorst |
Wat hebben de begeleiders nodig om volgens de methodische cyclus deelnemers van activerend werk (Zorgboerderij HKM) te begeleiden in de ontwikkeling van hun werknemersvaardigheden? | Anja Vermeulen |
Hoe kan het zorgaanbod beter aansluiten op de zorgbehoeften van cliënten met complexe en comorbide problematiek die verblijven binnen beschermd wonen van GGNet Zutphen? | Floor Brinkman |
Hoe kunnen de consulenten/coaches van de vijf disciplines binnen het sociaal domein van de gemeente Venray integraal werken bij multiprobleemcasuïstiek? |
Werner Hendriks |
Hoe kunnen begeleiders van het RIBW Arnhem Noord-West handelen zodat cliënten hun sociaal kapitaal kunnen vergroten? |
Ramon van Vught |
Studenten startjaar 2018
Praktijkthema / praktijkvraag | Student |
Hoe kan de professional van Alldrik de deelnemer met LVB/MCP ondersteunen bij het herkennen een ontwikkelen van zijn/haar talent? | Manon van der Giesen |
Hoe kunnen medewerkers van Sociaal Wijkteam Hatert gebruik maken van hun professionele ruimte om kortdurende ondersteuning te bieden aan inwoners van Hatert? | Nienke Scheink |
Hoe kan de gespreksvoering tussen de cliënt en de persoonlijk begeleider worden geoptimaliseerd, zodat de cliënt de kans krijgt om eigenaar te zijn van het eigen leven? | Sylvana Jutstra |
Hoe kan de generalist vanuit stichting Wijeindhoven de ondersteuning aan de inwoner vanuit integraal perspectief en op generalistische wijze vorm geven, waarbij hij duidelijk kan maken wat tot deze ondersteuning behoort? Zodat de generalist beter in staat is om zich te profileren en positioneren, zowel in het team als ten opzichte van samenwerkingspartners? | Tamara Renders |
Hoe kunnen begeleiders van de RIBW N&R hun strategisch en organisatorisch vakmanschap ontwikkelen en inzetten bij het begeleiden en het behartigen van de belangen van mensen met een ernstige psychische aandoening? | Melih Samson |
Hoe kunnen de sociale buurtteams in Hoensbroek hun professionele identiteit versterken, zodat de interprofessionele samenwerking optimaal benut wordt? | Michelle Devoi |
Op welke manier kunnen sociaal werkers van Schakelring zich verbinden met de (wijk)bewoner met dementie die gevoelsmatig ‘ver van ’t bed’ staat, om passende zorg te bieden? | Chayenna van de Pol |
Hoe signaleren hulpverleners die volwassen cliënten begeleiden in de intramurale zorg interpersoonlijk geweld en de risicofactoren hier op? | Stephanie Uringa |
Hoe kunnen sociaal werkers beter afstemmen op de emotionele ontwikkeling van mensen met een licht verstandelijke beperking? | Halima Haouaj |
Studenten startjaar 2017
Studenten startjaar 2016
Alliantie
Afstemming ouders
Behandeling individu in groepssetting
Jeugdhulpverlening
sociale wijkteams
werkalliantie
Maatschappelijke kwetsbaarheid
emancipatie versus beheersingsaspet
(interpersoonlijk) empowerment
Maatschappelijke participatie
Nazorg
(werk)alliantie
balanced alliance
gedwongen kader
escallatieladder