Expeditie Google-son: Kunstmatige Intelligentie (AI)

Gebruik van Kunstmatige Intelligentie (AI)

AI kan een handige tool zijn om in te zetten in het onderwijs, zowel voor studenten als docenten. De informatie die door AI gegeven wordt kan echter fouten bevatten, waardoor het belangrijk is om de gegeven informatie te verifiëren. De meest bekende AI-tools zijn op het moment:

• ChatGPT 3.5: een chatprogramma dat getraind is met tekstbronnen die beschikbaar waren tot aan 2022. Om gebruik te maken van het programma moet je een account maken.
  • Microsoft copilot (ofwel Bing Chat): een AI-programma ontwikkeld door microsoft op basis van ChatGPT-technologie. Om gebruik te maken van CoPilot kun je een Microsoft-account gebruiken.

Binnenkort zullen ook richtlijnen voor studenten verschijnen voor het gebruik van AI. Zodra deze zijn gepubliceerd kun je de link hier ook terugvinden.

Kennisclip: ChatGPT in het onderwijs