Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

Management in de Zorg - Van APA naar Beter: Boekenlijst

Gids bij de workshop over de APA-richtlijnen.

Boekenlijst 2022-2023

Module 1: Leiden van jezelf en anderen

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Module 2: Onderzoeken en coachen

Donders, W., & Ruijs, L. (Reds.). (2022). Coachende gespreksvoering (4e druk). Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van der Donk, C., & Van Lanen, B. (2019). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Module 3: Visievormen en aansturen

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Schermer, K. (2017). De organisatie als hulpmiddel (6e herziene druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van den Berg, J., & Klijs, M. (2019). Het grote gesprekkenboek: Een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden. Vakmedianet.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Module 4: Optimaliseren van teams

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Schouten, J., Baak, A., & Kamminga, W. (2007). Verbeteren van teams (5e druk). Thema.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Van Pampus, B. (2019). Kwaliteitsmanagement: Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg (4e druk). Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Vroemen, M. (2009). Team op vleugels: Gids voor geïnspireerd samenwerken. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra


Laatste aanvulling: 12 september 2022