Module 1: Leiden van jezelf en anderen
Alblas, G., & Wijsman, E. (2022). Gedrag in organisaties (8e druk). Noordhoff Uitgevers.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Van den Brandhof, J.-W. (2018). Leer als een speer: Leer sneller, beter en leuker (3e druk). Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Module 2: Onderzoeken en coachen
Van der Donk, C., & Van Lanen, B. (2019). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Van der Pol, I. (2014). Coaching essentials voor managers. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Module 3: Visievormen en aansturen
Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Schermer, K. (2017). De organisatie als hulpmiddel (6e herziene druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Van den Berg, J. (2023). Het grote gesprekkenboek: Een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden. Vakmedianet.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Module 4: Optimaliseren van teams
Van Pampus, B. (2023). Kwaliteitsmanagement: Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg (5e druk). Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Vroemen, M. (2009). Team op vleugels: Gids voor geïnspireerd samenwerken. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Module 1 tot en met 4: Persoonlijk leiderschap
Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Module 5: Ondernemen in de zorg
Dees, T., & Opheij, W. (2020). Samenwerken van idee naar afspraak: Aan de slag met jullie samenwerking. Management Impact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Kalbfleisch, E., & Van den Berg, K. (2022). Financieel management in de zorg ontcijferd: De wereld achter de cijfers van de langdurige zorg (2e druk).
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Verhagen, P., & Haarsma-den Dekker, C. (2022). Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn: Van signaleren naar duurzaam implementeren (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Module 6: Human resource management
Kampermann, A., & Kluijtmans, F. (Reds.). (2021). Leerboek human resource management (4e druk). Noordhoff Uitgevers.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Van der Donk, C., & Van Lanen, B. (2019). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Module 7: Een complexe verandering leiden
De Boer, P., Bruggink, M., Bruns, M., Van de Hoef, N., Peters, G., Roozemond, M., & Wijnands, W. (2015). Scrum in actie: Maak van elk project een succes. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Vermaak, H., & De Caluwé, L. (2019). Leren veranderen: Kennis voor veranderaars in opleiding en praktijk (3e geheel herziene editie). Management Impact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Module 5 tot en met 7: Persoonlijk leiderschap
Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Minor Leiderschap in Zorg en Dienstverlening
Covey, S. R. (2016). De zeven eigenschappen van effectief leiderschap (V. Walsmit, Vert. & Y. Veenstra, Vert. nawoord). Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Dees, T., & Opheij, W. (2020). Samenwerken van idee naar afspraak: Aan de slag met jullie samenwerking. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
Verhagen, P., & Haarsma-den Dekker, C. (2022). Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn: Van signaleren naar duurzaam implementeren (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Minor Crisismanagement
Zanders, A. (2022). Crisismanagement: Organisaties bij crises en calamiteiten (4e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Minor Leidinggeven aan professionals in zorg en welzijn
Kerkmeijer-van der Peijl, S. & Van Zeeland, N. (2022). Succes begint bij jezelf: Een praktisch stappenplan voor persoonlijke groei. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Van den Berg, J. (2023). Het grote gesprekkenboek: Een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden. Vakmedianet.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
Laatste aanvulling: 18 augustus 2023