Skip to Main Content

Management in de Zorg - Van APA naar Beter: Boekenlijst Bachelor

Gids bij de workshop over de APA-richtlijnen.

Bachelor Boekenlijst 2023-2024

Module 1: Leiden van jezelf en anderen

Alblas, G., & Wijsman, E. (2022). Gedrag in organisaties (8e druk). Noordhoff Uitgevers.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van den Brandhof, J.-W. (2018). Leer als een speer: Leer sneller, beter en leuker (3e druk). Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra


Module 2: Onderzoeken en coachen

Van der Donk, C., & Van Lanen, B. (2019). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van der Pol, I. (2014). Coaching essentials voor managers. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Module 3: Visievormen en aansturen

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Schermer, K. (2017). De organisatie als hulpmiddel (6e herziene druk). Bohn Stafleu van Loghum.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van den Berg, J. (2023). Het grote gesprekkenboek: Een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden. Vakmedianet.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
 

Module 4: Optimaliseren van teams

Van Pampus, B. (2023). Kwaliteitsmanagement: Een praktische handleiding voor de invoering van kwaliteitszorg (5e druk). Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Vroemen, M. (2009). Team op vleugels: Gids voor geïnspireerd samenwerken. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
 

Module 1 tot en met 4: Persoonlijk leiderschap

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Module 5: Ondernemen in de zorg

Dees, T., & Opheij, W. (2020). Samenwerken van idee naar afspraak: Aan de slag met jullie samenwerking. Management Impact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra 

Kalbfleisch, E., & Van den Berg, K. (2022). Financieel management in de zorg ontcijferd: De wereld achter de cijfers van de langdurige zorg (2e druk).
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Verhagen, P., & Haarsma-den Dekker, C. (2022). Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn: Van signaleren naar duurzaam implementeren (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Module 6: Human resource management

Kampermann, A., & Kluijtmans, F. (Reds.). (2021). Leerboek human resource management (4e druk). Noordhoff Uitgevers.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van der Donk, C., & Van Lanen, B. (2019). Praktijkonderzoek in zorg en welzijn (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Module 7: Een complexe verandering leiden

De Boer, P., Bruggink, M., Bruns, M., Van de Hoef, N., Peters, G., Roozemond, M., & Wijnands, W. (2015). Scrum in actie: Maak van elk project een succes. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Vermaak, H., & De Caluwé, L. (2019). Leren veranderen: Kennis voor veranderaars in opleiding en praktijk (3e geheel herziene editie). Management Impact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra
 

Module 5 tot en met 7: Persoonlijk leiderschap

Ardon, A. (2011). Doorbreek de cirkel! Hoe managers onbewust verandering blokkeren. Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Geenen, M.-J. (2017). Reflecteren: Leren van je ervaringen als professional (2e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Minor Leiderschap in Zorg en Dienstverlening

Covey, S. R. (2016). De zeven eigenschappen van effectief leiderschap (V. Walsmit, Vert. & Y. Veenstra, Vert. nawoord). Uitgeverij Business Contact.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra

Dees, T., & Opheij, W. (2020). Samenwerken van idee naar afspraak: Aan de slag met jullie samenwerking. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra 

Verhagen, P., & Haarsma-den Dekker, C. (2022). Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn: Van signaleren naar duurzaam implementeren (3e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online
 

Minor Crisismanagement

Zanders, A. (2022). Crisismanagement: Organisaties bij crises en calamiteiten (4e herziene druk). Uitgeverij Coutinho.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Minor Leidinggeven aan professionals in zorg en welzijn

Kerkmeijer-van der Peijl, S. & Van Zeeland, N. (2022). Succes begint bij jezelf: Een praktisch stappenplan voor persoonlijke groei. Boom.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online

Van den Berg, J. (2023). Het grote gesprekkenboek: Een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden. Vakmedianet.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra of bekijk online


Laatste aanvulling: 18 augustus 2023