Open het Word-document en jouw EndNote library.
1. Citaten invoegen in Word
- Plaats de cursor in het Word-document waar je wilt citeren
- Selecteer het tabblad 'EndNote'
- Ga naar de linkerkant van het menu en selecteer de optie 'Insert Citation'. In dit submenu zijn er verschillende invoegopties.
- Insert Citation: opent een menu waarmee je kunt zoeken naar citaten in jouw library.
- Zoek naar een referentie of voer de letter "a" in het zoekvak in en druk op de Enter-toets op uw toetsenbord. Je ziet dan een lijst met citaten uit jouw geopende EndNote library
- Selecteer een of meer citaten (gebruik Ctrl-klik voor meer citaten) en selecteer Invoegen. Het citaat wordt tegelijkertijd in de tekst en in de bibliografie ingevoegd.
2. Citaten invoegen vanuit EndNote library
In de EndNote library:
1. Selecteer een of meerdere citaten. Gebruik [Ctrl+klik] om meer citaten uit de bibliotheek te selecteren, of [Shift+klik] voor een opeenvolgende groep.
2. Gebruik de toetsencombinatie Alt+2 of klik rechts boven op
In Word:
Ga naar de optie 'Insert Citation' en kies 'Insert Selected Citation(s)'