Skip to Main Content

Research Drive - HAN: Help

Inhoud

  • Wachtwoord van gastaccount vergeten
  • Bestanden kwijt
  • WebDAV verbinding verbroken

De datastewards en functioneel beheerders van de HAN bieden ondersteuning bij het gebruik van Research Drive. Kom je er zelf niet uit? Neem dan contact op met één van hen.

Wachtwoord van gastaccount vergeten

Werk je als 'Gast' mee aan een onderzoek, maar weet je het wachtwoord niet meer? Dan kan je zelf het wachtwoord resetten. Om je wachtwoord te resetten, geef je je e-mailadres op waarop je als gast bent uitgenodigd vanuit Research Drive en eenmalig het wachtwoord wat je denkt dat het is (vul in ieder geval iets in). Klik vervolgens op Log in.  
 



Let op: Indien het wachtwoord onjuist is, krijg je pas de mogelijkheid om het wachtwoord te resetten! Eerder is dit niet te zien.
Wanneer je hier op klikt, zal er een link worden verstuurd naar het opgegeven e-mailadres om je wachtwoord resetten.

Bestanden kwijt

Ben je een bestand kwijt of heb je ze per ongeluk verwijderd? Er zijn twee opties:
1. Ga linksboven naar 'Menu' -> Activiteit.

Bij 'Activiteit' zie je wat je de afgelopen 14 dagen hebt gedaan. Zie je het bestand? Ga via dit bestand naar 'verwijderde bestanden' en plaats het bestand terug. 
Als projecteigenaar/datasteward zie je, naast jouw eigen activiteiten, de activiteiten van iedereen waarmee je de map/mappen hebt gedeeld (ook maximaal 14 dagen). Heeft iemand per ongeluk een bestand verwijderd? Dat is te zien en terug te halen vanuit 'verwijderde bestanden' (de prullenbak).
2. Ga naar 'verwijderde bestanden' (links onderin scherm) en plaats de bestanden terug.

Verwijderde bestanden blijven 180 dagen in de 'prullenbak' staan.
Als je met Office bestanden aan het werk bent in Research Drive, dan worden de oude versies van een bestand nog 30 dagen bewaard. 
Let op! 
Surf kan geen data terughalen nadat het uit de 'prullenbak'  verwijderd is of na de 30 dagen.

WebDAV verbinding verbroken

1. Het kan voorkomen dat de WebDAV verbinding verbroken is. De schijf is nog te zien, maar er staat een rood kruis doorheen:

2. Hoe los je dat op? Klik op de Z-schijf. Je krijgt een inlogscherm te zien:

3. Let op: Verwijder STAFF\ en vul daaronder het wachtwoord in dat je in het begin hebt ontvangen bij het aanmaken van een WebDAV koppeling (dus niet jouw HAN wachtwoord).
4. De verbinding is hersteld. Je kunt weer bestanden uploaden en verwijderen. 
Let op!
Als je een bestand vanuit de Verkenner op de Z-schijf 'knipt' en ergens anders (buiten de Z-schijf) plaatst, dan zal deze ook verwijderd worden uit Research Drive. Dit is terug te vinden via 'Activiteit' (in het Menu). Zie 'Bestanden kwijt' hieronder.