Logopedie informatievaardigheden bij opdracht Interactief voorlezen: 3 Zoekmachines

HAN catalogus

Een catalogus is een bibliografische database met verwijzingen naar documenten zoals boeken, tijdschriften, dvd's etc.

In de HAN catalogus vind je alle materialen die fysiek aanwezig zijn binnen de verschillende vestigingen van de HAN Studiecentra. Bij elk fysiek item wordt de plaatsingscode aangegeven, zodat je kunt zien waar je het boek of bijvoorbeeld spel/DVD, in het studiecentrum kunt vinden.

In de catalogus vind je ook linken naar een beperkt aantal online tijdschriften en e-books (uitleg: via onze website/HANQuest zijn nog veel meer bronnen te vinden).

Klik op de afbeelding om naar een voorbeeld te gaan van een boek dat zowel fysiek als online in onze catalogus staat.

Studiecentra - Introductie Catalogus

RUQuest

Een zoekmachine met informatiebronnen die de Radboud Universiteit beschikbaar stelt. Klik op 'continue as guest' om een overzicht te krijgen van beschikbaar materiaal. Studenten van de HAN kunnen bij de Universiteitsbibliotheek ook (digitaal)materiaal inzien en lenen.

Bevat helpfunctie.

HANQuest

Studiecentra - HANQuest introductie

HANQuest doorzoekt meerdere bronnen tegelijk!

HANQuest is de zoekmachine voor het vinden van betrouwbare bronnen voor je studie. Je vindt deze zoekmachine op www.han.nl/studiecentra. In deze lijst zie je welke bronnen HANQuest doorzoekt. Dit zijn hoofdzakelijk betaalde databanken die niet door Google doorzocht worden.

Let op! Voor Logopedie kunnen er ook diverse belangrijke websites zijn. Deze worden niet door HANQuest doorzocht. Op de HAN Studiecentra website vind je deze websites via balk databanken. Gebruik de zoekterm Logopedie.

Zoekcommando's in HANQuest

Zoekresultaten opslaan in HANQuest

HANQuest biedt de mogelijkheid om je zoekresultaten op te slaan in een map, zodat je jouw bruikbare resultaten altijd weer makkelijk terug kunt vinden. Om resultaten op te kunnen slaan moet je je eerst aanmelden bij 'mijn EBSCOhost'.

Google en Google Scholar

Google Scholar is de wetenschappelijke tak van de zoekmachine Google. Google Scholar biedt je toegang tot gratis open access wetenschappelijke informatie. Het webadres is www.scholar.google.com Gebruik de 'gewone' Google om je te oriënteren op je onderwerp en stap dan over op HANQuest in combinatie met Google Scholar.

Zoekcommando's in Google (Scholar)

HAN Linker in Google Scholar

Wanneer je de HAN linker toevoegt bij instellingen in Google Scholar krijg je achter je zoekresultaat meteen te zien of je via de HAN bij de fulltext van het artikel kunt komen! Je kunt hier eventueel ook de Radboud-linker toevoegen om te zien of de RU het artikel fulltext heeft.

Handige tips in de Google LibGuide

Kennisclip Google Scholar