Logopedie informatievaardigheden bij opdracht Interactief voorlezen: HBO Kennisbank

Over HBO Kennisbank

In de HBO kennisbank worden artikelen, onderzoeksrapporten en afstudeerwerken opgenomen die door lectoren, docenten en studenten in het HBO zijn gemaakt. De HBO Kennisbank is hierdoor een belangrijke toegangspoort tot de resultaten van onderzoek van 26 hogescholen in Nederland.

Intro

HBO Kennisbank - rechtstreekse toegang

HBO Kennisbank en de HAN

In de HBO Kennisbank vind je masterscripties, bachelorscripties, onderzoek van lectoren, artikelen en onderzoekrapporten. Je kunt via een filter specifiek zoeken wat er van de HAN is opgenomen in deze databank. In jouw zoektocht naar betrouwbare informatie vormt de HBO Kennisbank een interessante eerste stap: je ziet meteen wat andere studenten bij andere hogescholen over jouw onderwerp al hebben geschreven. Kijk je vervolgens bij de bronnenlijst (sneeuwbalmethode) dan kan het niet anders dan dat ook daar voor jouw onderwerp relevante literatuur staat.

Naast de HBO Kennisbank is het ook goed om je bij NARCIS (wetenschappelijk onderzoek in Nederland) en de HAN Repository (publicaties lectoraten HAN) te oriënteren.