Kramer, G., & Ploesch, R. (2022). Improvised theatre and the autism spectrum: A practical guide to teaching social connection and communication skills. Routledge
.Bekijk Description.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
De Bie, H. (2019). Affectief ontwikkelen: Een onderzoek naar affectregulerende dramatherapie bij kinderen van 4 tot en met 12 jaar met een autisme spectrum stoornis binnen de affectfase [Afstudeeropdracht]. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Koot, R. (2017). Dramatherapie en autisme: Een pilotstudie. WTA, 16(3), 52-63.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
D’Amico, M., Lalonde, C., & Snow, S. (2015). Evaluating the efficacy of drama therapy in teaching social skills to children with Autism Spectrum Disorders. Drama Therapy Review, 1(1), 21-39. https://doi.org/10.1386/dtr.1.1.21_1
Andersen-Warren, M. (2013). Dramatherapy with children and young people who have autistic spectrum disorders: An examination of dramatherapists’ practices. Dramatherapy, 35(1), 3-19. https://doi.org/10.1080/02630672.2013.773132
Conn, C. (2019). Using drama with children on the autism spectrum: A resource for practitioners in education and health (2nd edition). Routledge
.Bekijk Description.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Haythorne, D., & Seymour, A. (Eds.). (2017). Dramatherapy and autism. Routledge
.Bekijk Description.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Hunter, K. (2015). Shakespeare's heartbeat: Drama games for children with autism. Routledge
.Bekijk Samenvatting en Website auteur.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Heijmans, I., & Cohen, L. (2014). Creativiteit en aandacht: Creatieve therapie in combinatie met mindfulness bij kinderen met ASS [Afstudeeropdracht]. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Willemsen, E. E. H. (2012). Op zoek naar kalm water: Een praktijkgericht onderzoek naar het werken met zintuigen binnen dramatherapie bij kinderen met een Autisme Spectrum Stoornis
[Afstudeeropdracht]. Zuyd Hogeschool.Te raadplegen via HBO Kennisbank.