Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

VT themagids - ADHD en/of Autisme en Vaktherapie: E-publicaties: ADHD

Gids voor het zoeken en vinden van informatie over ADHD en/of autisme in combinatie met beeldende, drama-, muziek- of psychomotorische therapie.

Tijdschriftartikel

Rommelse, N., Brinkman, A., Slaats-Willemse, D., Timmerman, M. E., Voncken, L., De Zeeuw, P., Luman, M., & Hartman, C. (2020). De Cognitieve Test Applicatie (COTAPP): Geavanceerde computertest voor het meten van aandacht, informatieverwerking en executieve functies bij kinderen. Kind en Adolescent, 41(1), 50-80. https://doi.org/10.1007/s12453-019-00228-1

Gids

Bergwerff, C., & Bink, M. (Coördinatie). (2015). ADHD een update: Actuele stand van wetenschappelijke inzichten rond diagnostiek en behandeling van ADHD. ZonM; Vrije Universiteit Amsterdam; UMCG; Accare; Tranzo; GGzE; Universiteit van Amsterdam.

Te raadplegen via  ZonMw.

Tijdschriftartikel

Van der Oord, S. (2010). Organisatietraining voor jongeren met ADHD op de middelbare school. Kind & Adolescent Praktijk, 9(1), 33-36. https://doi.org/10.1007/s12454-010-0008-4

Richtlijn

Landelijke Stuurgroep Multidisciplinaire Richtlijnontwikkeling in de GGZ. (2005). Multidisciplinaire richtlijn ADHD bij kinderen en jeugdigen: Versie 1.0. Trimbos-instituut.

Afstudeeropdracht

Smidt, N. (2016). Sociaal-emotionele vaardigheden van jongeren met ADHD [Bachelorthesis, Universiteit Leiden; Saxion Hogeschool. HBO Kennisbank.

Brochure

Laffra, J., & Van de Glind, G. (2015). Van onrustig gedrag tot ADHD: Handreiking voor het inzetten van een preventie- en zorgarrangement. Nederlands Jeugdinstituut.

Boek

Kat, F., Beenackers, M., & Ter Brugge, W. (2009). Leven met ADHD. Bohn Stafleu van Loghum. https://doi.org/10.1007/978-90-313-6925-6