Pater, M. (2023). Muziektherapie voor kinderen met autismehttps://doi.org/10.36254/WTA.2023.2.05
. Wetenschappelijk Tijdschrift Autisme, 22(2), 54-64.Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Van Zweden, A., & Pater, M. (2021). De kracht van muziek: Voor kinderen en jongeren met autisme. Uitgeverij Lannoo.
Bekijk Samenvatting en Extra's.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Pater, M., & Van Yperen, T. (2020). The development of social behavior during music therapy: A child case report. International Journal of Psychiatry Research, 3(2), 1-6.
Te raadplegen via SciVision.
Carpente, J. A. (2017). Investigating the effectiveness of a Developmental, Individual difference, Relationship-based (DIR) improvisational music therapy program on social communication for children with autism spectrum disorder. Music Therapy Perspectives, 35(2), 160-174. https://doi.org/10.1093/mtp/miw013
Eskes, R. (2017). Wanneer je de wereld anders beleeft: Een onderzoek naar de toepassing van Affectregulerende Muziektherapie bij kinderen met autisme [Afstudeeropdracht]. Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Berger, D. S. (2016). Eurhythmics for autism and other neurophysiologic diagnoses: A sensorimotor music-based treatment approach. Jessica Kingsley Publishers.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Rickson, D. J., Castelino, A., Molyneux, C., Ridley, H., & Upjohn-Beatson, E. (2016). What evidence? Designing a mixed methods study to investigate music therapy with children who have autism spectrum disorder (ASD), in New Zealand contexts. The Arts in Psychotherapy, 50, 119-125. https://doi.org/10.1016/j.aip.2016.07.002
LaGasse, A. B. (2014). Effects of a music therapy group intervention on enhancing social skills in children with autism. Journal of Music Therapy, 51(3), 250-275. https://doi.org/10.1093/jmt/thu012
Lubberink, T. (2012). Er zit muziek in! Over de meerwaarde van creatieve begeleiding bij o.a. autisme en adhd. Monte-Christo.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Carpente, J. A. (2011). Addressing core features of autism: Integrating Nordoff-Robbins music therapy within the Developmental, Individual-difference, Relationship-based (DIR)/Floortime model. In A. Meadows (Ed.), Developments in music therapy practice: Case study perspectives (pp. 134-149). Barcelona Publishers.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Pater, M., Spreen, M., & Van Yperen, T. (2022). Music therapy for children on the autism spectrum: Improved social interaction observed by multiple informants across different social contexts. Online voorpublicatie. Nordic Journal of Music Therapy. https://doi.org/10.1080/08098131.2022.2046628
Bergmann, T. (2021). Keine Musiktherapie bei Autismus? Kritische Einordnung der neuen AWMF S3-Leitlinie Autismus-Spektrum-Störungen im Kindes-, Jugend- und Erwachsenenalter. Musiktherapeutische Umschau, 163-169.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Kern, P., & Humpal, M. (2019). Early childhood music therapy and autism spectrum disorder: Supporting children and their families (2nd edition). Jessica Kingsley Publishers.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Pater, M., & Van Yperen, T. (2017). Muziektherapie voor kinderen en jongeren met ASS: Een overzicht van de relevante literatuur. Kind en Adolescent, 38(4), 233-259. https://doi.org/10.1007/s12453-017-0156-5
Berger, D. S. (2017). Kids, music 'n' autism: Bringing out the music in your child. Jessica Kingsley Publishers.
Bekijk Samenvatting.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Bergmann, T. (2016). Music therapy for people with autism spectrum disorder. In J. Edwards (Ed.), The Oxford Handbook of Music Therapy (pp. 1-34). Oxford University Press.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Taken, F. (2013). Autistische kenmerken bij volwassenen met een verstandelijke beperking: Meetinstrumenten: Music-based Autism Diagnostics (MUSAD)
. Tijdschrift voor Vaktherapie, 9(1), 41.Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Bergmann, T., Sappok, T., Diefenbacjer, A., & Dziobek, I. (2012). Musikbasierte Autismusdiagnostik (MUSAD): Entwicklung eines Untersuchungsverfahrens für erwachsene Menschen mit Intelligenzminderung und Autismusverdacht. Musiktherapeutische Umschau, 33(2), 126-140.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Crowe, B. J. (2011). Establishing communication with a boy with autism utilizing recorded music. In A. Meadows (Ed.), Developments in music therapy practice: Case study perspectives (pp. 119-133). Barcelona Publishers.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Dimitriades, T. (2011). When I sound like you: Group music therapy for children on the autistic spectrum who present poor Theory of Mind (ToM) skills. Federatie Vaktherapeutische Beroepen; Nederlandse Vereniging voor Muziektherapie.
Te raadplegen via Databank Vaktherapie.