Gillis, J., Van Ewijk, H., & Van den Broek, S. (2022). De kracht van surfen: Golfsurfles voor kinderen met stoornis of beperking. Kind & Adolescent Praktijk, 21(4), 32-39. https://doi.org/10.1007/s12454-022-1216-4
Fernandes, M. C. C., Ciasca, S. M., Capelatto, I. V., & Salgado-Azoni, C. A. (2019). Effect of a psychomotor intervention program for children with ADHD. Estudos de Psicologia, 24(1). https://doi.org/10.22491/1678-4669.20190001
Louková, T., Blahutková, M., & Hátlová, B. (2014). The influence of psychomotor therapy on attention of the children diagnosed with ADHD. In J. Simons (Red.), Themata uit de Psychomotorische Therapie: Boek 22 (pp. 65-74). Garant.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Zetz, C., & Jol, D. (2014). Sinterklaas of politieagent? Mogelijkheden voor interventies binnen de psychomotorische therapie aan kinderen met ADHD [Afstudeeropdracht]. Hogeschool Windesheim.
Te raadplegen via HBO Kennisbank.
De Bruin, A. (2009). De kracht van empathie: Empathie in de psychomotorische behandeling van jongeren met ADHD [Afstudeeropdracht]. Hogeschool Windesheim.
Te raadplegen via HBO Kennisbank.
Houweling, I., Morfouace, M., Musters, L., & Veldhuis, B. (2000). ADHD en secundaire problematiek bij kinderen van 6-12 jaar. Nederlandse Vereniging voor Psychomotorische Therapie.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Bloemhof, D., Van de Kamp, M., & Emck, C. (2022). Bewegen voor overbeweeglijke kinderen: Het effect van bewegingsinterventies bij kinderen met ADHD: Een review. Tijdschrift voor Vaktherapie, 18(3), 4-12.
Bekijk Online, ook aanwezig in HAN Studiecentra.
Zoon, M., & Bartelink, C. (2017). Vaktherapie. Nederlands Jeugdinstituut.
Te raadplegen via Nederlands Jeugdinstituut.
Albaret, J.-M., Marquet-Doléac, J., & Soppelsa, R. (2014). Psychomotor approach of ADHD: Between inhibitory control and problem solving. In J. Simons (Red.), Themata uit de Psychomotorische Therapie: Boek 22 (pp. 15-28). Garant.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.
Hamsen, R., Beudels, W., & Hölter, G. (2004). Aufmerksamkeitsdefizit- und Hyperaktivitätsstörungen (ADHD) im Kindesalter: Zur Entwicklung bewegungsorientierter Interventionsmodelle. Zeitschrift für Sportpsychologie, 11(3), 91-102. https://doi.org/10.1026/1612-5010.11.3.91
Peerlings, W., Byloos, C., & Neerinclor, E. (2003). Onderzoek naar het effect van Rilatine® op de coördinatie van kinderen met ADHD. In J. Simons. (Red.), Actuele Themata uit de Psychomotorische Therapie (pp. 97-114). Acco.
Beschikbaarheid HAN Studiecentra.