Skip to Main Content
It looks like you're using Internet Explorer 11 or older. This website works best with modern browsers such as the latest versions of Chrome, Firefox, Safari, and Edge. If you continue with this browser, you may see unexpected results.

VT themagids - ADHD en/of Autisme en Vaktherapie: Psychomotorische therapie: ADHD

Gids voor het zoeken en vinden van informatie over ADHD en/of autisme in combinatie met beeldende, drama-, muziek- of psychomotorische therapie.

Tijdschriftartikel

Fernandes, M. C. C., Ciasca, S. M., Capelatto, I. V., & Salgado-Azoni, C. A. (2019). Effect of a psychomotor intervention program for children with ADHD. Estudos de Psicologia, 24(1), 1-11. https://doi.org/10.22491/1678-4669.20190001

Hoofdstuk

Albaret, J.-M., Marquet-Doléac, J., & Soppelsa, R. (2014). Psychomotor approach of ADHD: Between inhibitory control and problem solving. In J. Simons (Red.), Themata uit de Psychomotorische Therapie: Boek 22 (pp. 15-28). Garant.

Beschikbaarheid HAN Studiecentra.

Literatuurstudie

Bartelink, C., Boendermaker, L., & Van der Vliet, E. (2013). Vaktherapie. Nederlands Jeugdinstituut.

Te raadplegen via Nederlands Jeugdinstituut.

Tijdschriftartikel

Hamsen, R., Beudels, W., & Hölter, G. (2004). Aufmerksamkeitsdefizit- und Hyperaktivitätsstörungen (ADHD) im Kindesalter: Zur Entwicklung bewegungsorientierter Interventionsmodelle. Zeitschrift für Sportpsychologie, 11(3), 91-102. https://doi.org/10.1026/1612-5010.11.3.91

Module

Houweling, I., Morfouace, M., Musters, L., & Veldhuis, B. (2000). ADHD en secundaire problematiek bij kinderen van 6-12 jaar. Nederlandse Vereniging voor Psychomotorische Therapie.

Beschikbaarheid HAN Studiecentra.

Hoofdstuk

Louková, T., Blahutková, M., & Hátlová, B. (2014). The influence of psychomotor therapy on attention of the children diagnosed with ADHD. In J. Simons (Red.), Themata uit de Psychomotorische Therapie: Boek 22 (pp. 65-74). Garant.

Beschikbaarheid HAN Studiecentra.

Afstudeerscriptie

Zetz, C., & Jol, D. (2014). Sinterklaas of politieagent? Mogelijkheden voor interventies binnen de psychomotorische therapie aan kinderen met ADHD [Afstudeeropdracht]. Hogeschool Windesheim.

Te raadplegen via HBO Kennisbank.

Afstudeeropdracht

De Bruin, A. (2009). De kracht van empathie: Empathie in de psychomotorische behandeling van jongeren met ADHD [Afstudeeropdracht]. Hogeschool Windesheim.

Te raadplegen via HBO Kennisbank.

Hoofdstuk

Peerlings, W., Byloos, C., & Neerinclor, E. (2003). Onderzoek naar het effect van Rilatine® op de coördinatie van kinderen met ADHD. In J. Simons. (Red.), Actuele Themata uit de Psychomotorische Therapie (pp. 97-114). Acco.

Beschikbaarheid HAN Studiecentra.